پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 ** 06/02/1403
شهردار یاسوج خبر داد: افتتاح بزرگترین پروژه زیست محیطی  استان با حضور وزیر کشور/ کارخانه تفکیک زباله یاسوج راه اندازی می شود

شهردار یاسوج از بهره برداری از کارخانه بازیافت زباله این شهر در هفته دولت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، "نستهن مقدم" در گفت و گو با خبرنگاران گفت: پس از سال‌ها انتظار و به مناسبت هفته دولت کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج با حضور وزیر کشور و معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌ها روز هفتم شهریور ماه ۱۴۰۱ افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این پروژه می تواند در حوزه سلامت و بهداشت، رعایت ملاحظات زیست و حفظ طبیعت محیطی نقش مهمی را ایفا کند.

شهردار یاسوج اظهارکرد: جذب سرمایه گذار حتی در پروژه‌های کوچک زودبازده تجاری هم در شهرهای متوسط و کوچک سخت است که با پیگیری های صورت گرفته یک سرمایه گذار در این زمینه سرمایه گذاری کرد.

مقدم خاطرنشان کرد: همزمان با کار کارخانه، عملیات اجرایی جاده دسترسی، برق، آب و گاز انجام شده البته آب کارخانه هنوز به شبکه پایدار وصل نشده است که در این خصوص نیازمند همکاری و کمک استانداری و فرمانداری برای اختصاص یک چاه آب هستیم.

وی تصریح کرد: در سایت این کارخانه بیش از ۲۰۰۰درخت کاشته شده که هیچ‌گونه آلایندگی هم ایجاد نشود.

شهردار یاسوج ادامه داد: کارخانه بازیافت زباله ظرفیت ایجاد دوخط را دارد که روزانه بیش از ۴۰۰ تن زباله را می تواند تفکیک کند و بازیافت و کمپوست را انجام دهد.

مقدم معتقد است که کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج در منطقه دو پشته دشتروم استانی است و این توان و ظرفیت را دارد که بتواند همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد را جمع آوری، بازیافت و پوشش دهد.

وی عنوان کرد: یکی از محاسن این کارخانه تفکیک از مبدا زباله، کاهش تولید زباله و حفاظت از منابع طبیعی از جمله جنگل، آب، مواد معدنی است.

شهردار یاسوج در خصوص اشتغالزایی در این کارخانه تصریح کرد: در پروسه بلند مدت این کارخانه اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم دیده شده است و با اجرای طرح تفکیک از مبدا و محل های خرید زباله اشتغالزایی بیشتر از این تعداد خواهیم داشت.

مقدم بیان کرد: با بهره برداری از این شهر یاسوج، شهرستان بویراحمد و در نهایت استان کهگیلویه و بویراحمد پوشش داده می شود.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات