جمعه 10 فروردین 1403 ** 10/01/1403
انتقاد شدید شهردار یاسوج از حفاری های رهاشده آب و فاضلاب/ راهکار مقدم برای ترمیم سریع چاله های خیابانی

شهردار یاسوج با انتقاد شدید از کنده کاری های رها شده توسط آب و فاضلاب در سطح شهر گفت: چاله ها و حفاری های رها شده شهر یاسوج داد مردم را بلند کرده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، نستهن مقدم در نشست مشترکی که با حضور مدیرکل امور شهری و مدیرعامل آب و فاضلاب استان در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، بیان کرد: تخریب و از بین رفتن آسفالت معابر شهری موجب ایجاد ناهمواری‌های زیادی در شهر شده که علاوه بر اینکه چهره نازیبایی به شهر می‌بخشد، سلامت شهروندان و خودروهای آنان را نیز به مخاطره می‌اندازد.

وی با اشاره به آگاهی از توپوگرافی شهر یاسوج، فرسودگی شبکه انتقال آب و ناکافی بودن اعتبارات بخش آب، گفت: از مشکلات و معضلات اطلاع داریم اما اینها نباید عاملی برای کم کاری و ایجاد دردسر برای شهروندان باشد.

شهردار یاسوج ابراز کرد: کیفیت نامناسب ترمیم حفاری ها و از طرفی دیگر زمان بر بودن ترمیم حفاری های مربوط به انشعابات آب و فاضلاب ایجاب می کند تا در انتخاب پیمانکاران بخش ترمیم تجدید نظر صورت گیرد.

مقدم با اشاره به عملیات گسترده آسفالت در سال های اخیر ابراز کرد: از ابتدای امسال تاکنون قریب به 300 هزار متر مربع آسفالت و روکش آسفالت در مناطق مختلف شهر یاسوج انجام شده است اما یک کنده کاری کمتر از یک متر باعث می شود حلاوت آن از بین برود و این کارها نزد شهروندان دیده نشود.

نستهن مقدم با تاکید بر اجرای مفاد قرارداد فی مابین شهرداری و آبفا گفت: مقرر شده بود که آب و فاضلاب برای ترمیم کنده کاری ها، هزینه آن را پرداخت کند که این قرارداد هم اجرا نشد اما اکنون با توجه به نیاز فوری شهر و با توجه به فصل بارندگی و خطراتی که کنده کاری ها برای شهروندان ایجاد می کند، شهرداری نسبت به آسفالت زیرسازی های آماده شده اقدام خواهد کرد.

شهردار یاسوج با درخواست از شورای شهر برای رسیدگی به مسائل شهر در ادارات دیگر ابراز داشت: همه وظایف شهری مربوط به شهرداری نیست اما انتقادات به سمت شهرداری است که می طلبد شورای شهر نسبت به اجرای وظایف سایر دستگاهها در قبال شهر، ورود کند.

مقدم همچنین از ناکافی بودن اعتبارات عمرانی شهرداری ها گلایه کرد و گفت: تمام اعتبارات عمرانی که به شهرداری یاسوج تعلق می گیرد صرف ساخت پل چهارم می شود و بقیه کارهای عمرانی و خدماتی شهر یاسوج از محل عوارض و درآمدهای شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه اکثریت جمعیت استان در شهرها زندگی می کنند، تصریح کرد: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان، نامی از شهرها برده نشد که لازم است در مکاتبات ملی و جلساتی که با حضور مدیران ملی برگزار می شود به وضعیت شهرها توجه بیشتری شود.

در این نشست همچنین عیسی شهامت مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر رعایت حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: زمان بر بودن ترمیم حفاری ها از مهمترین دلایل نگرانی مردم است.

شهامت افزود: علاج فوری حفاری ها اجرای قرارداد مشترک شهرداری و آب و فاضلاب است و اداره آب باید به تعهدات مالی خود عمل کند تا این وضعیت بهبود پیدا کند.

اسفندیار برخه مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 80 درصد حفاری های شهر یاسوج مربوط به انشعابات است که ایراداتی در کار ترمیم نیز وجود دارد.

وی گفت: در بخش ترمیم با مشکلات مالی روبرو شده ایم و امکان ترمیم سریع حفاری ها با اعتبارات فعلی بسیار دشوار است.

برخه بیان داشت: پیرو این جلسه و پیشنهاد شهردار یاسوج، حفاری ها بعد از مرحله زیرسازی، برای آسفالت تحویل شهرداری می شوند.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات