شنبه 1 اردیبهشت 1403 ** 01/02/1403
مقدم: همکاری شهرداری و نیروی انتظامی رفاه شهروندان را در پی دارد

شهردار یاسوج گفت: چیزی که اکنون در شهر می بینیم و آنچه که اکنون در دید بصری شهروندان است، با چیزی که انتظار داریم فاصله دارد و قطعا تغییر این وضعیت مقاومت هایی را در پی دارد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر نستهن مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام است و شورای شهر مظهر تجلی اراده مردم در امر دمکراسی است، ابراز داشت: تعامل نیروی انتظامی و شهرداری به عنوان مدیریت شهر می تواند صحنه های زیبایی از نظم و هماهنگی و خدمت رسانی به شهر و شهروندان بوجود بیاورد.

مقدم تصریح کرد: در بحث جمع آوری برخی مشاغل مزاحم قطعا مقاومت هایی خواهد بود و بهتر است نیروی انتظامی برای حفظ نظم همکار و همیار شهرداری باشد تا تصمیات درست بدون هتک حرمت و بدور از حاشیه انجام بپذیرید.

مقدم با بیان اینکه از رئیس کل دادگستری درخواست کرده ایم تا آندسته از همکاران ما که در بحث نظم شهری انجام وظیفه می کنند، اصول و ضوابط قضایی، حقوقی و شهروندی را آموزش ببینند، افزود: نیروی انتظامی نیز می تواند در بحث آموزش ضابط قضایی در شهر به شهرداری کمک نماید.

شهردار یاسوج افزود: به عنوان نمونه در بحث پلیس ساختمان و ساماندهی مشاغل نیاز وجود دارد که نیروهای شهرداری برای انجام صحیح امور صحیح با ضوابط و مقررات آشنایی داشته باشند تا خللی در انجام وظیفه بوجود نیاید و در بحث نیروی انسانی شهرداری نیز توانمندسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مدیریت شهری ساماندهی صنوف و مشاغل است بطوریکه در تلاش هستیم خیابان هایی را به صنوف خاص اختصاص دهیم تا شهروندان در مدیریت زمان و حتی هزینه خود بهتر بتوانند عمل نمایند و مراجعات به شهر با توجه به نیاز مردم دسته بندی شود.

مقدم ادامه داد: ممکن است این اقدامات بعضا با برخی مقاومت ها همراه باشد که نیروی انتظامی می تواند در این زمینه کمک شایانی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به حجم بالای تخلفات ساختمانی بیان داشت: وضعیت تخلفات ساختمانی که عدد بالایی است که قبلا رسانه ای شده است و گفته شده که 95 درصد ساخت و سازها دارای تخلفاتی است اگرچه نمی توان این آمار را به صراحت تائید کرد اما وضعیت مطلوبی هم شاهد نیستیم.

شهردار یاسوج ادامه داد: برای برخورد با این تخلفات نیز نیازمند یاری و همکاری نیروی انتظامی هستیم و ما نیز حاضر به همکاری و تعامل با نیروی انتظامی هستیم.

نستهن مقدم تاکید کرد: بخاطر از آنجا که نابهنجاری ها و مشکلاتی که بعضا در ادامه تخلفات و مشکلات شهری بوجود می آید، گریبانگیر نیروی انتظامی خواهد شد، نگاه شهرداری به نیروی انتظامی درخواست برای همکاری با اراده شهرداری نیست و معتقدیم نیروی انتظامی باید با خواست و اراده خودش در رفع مسایل شهری حضور داشته باشد.

وی با برشمردن مشکلاتی که بخاطر ساخت و سازهای غیرمجاز بوجود می آید، بیان داشت: ساخت و سازهای غیراستاندارد باعث می شود تا در مواقع بحرانی خودروهای امدادی آتش نشانی، هلا احمر و انتظامی نتوانند خدمت رسانی کنند.

افزایش 25 درصدی جمعیت یاسوج در سال

مقدم گفت: بر اساس آمار شهر یاسوج رشد چشمگیری دارد و تا 25 درصد افزایش جمعیت سالانه را نیز تجربه کرده است و تداخل فرهنگ های مختلف از اقصی نقاط استان و کشور را در این شهر شاهد هستیم که نیازمند برنامه ریزی و اقدام برای پیشگیری از مشکلات آتی هستیم.

شهردار یاسوج بیان کرد: ایجاد پارک های محله و ساماندهی فضای سبز در محلات یکی از برنامه های شهرداری برای جلوگیری از مشکلات و تبعات تداخل فرهنگ ها و راحتی و آسایش خانواده ها است.

وی ابراز امیدواری کرد: کارگروه های مشترک میان شهرداری و نیروی انتظامی به صورت منظم تشکیل شود و اقدامات صورت گرفته بررسی شود و برای آینده نیز برنامه ریزی مناسب صورت گیرد تا نتایج کار مورد ارزیابی قرار گیرد.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات