یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 ** 09/02/1403
کیوان آشنا در یک قدمی یک‌کار بزرگ/ پل بشار یاسوج در ایستگاه پایانی

حدود شش ماه است که کیوان آشنا شهردار یاسوج شده است؛ او در این مدت به کمک تیم مدیریتی شهرداری، جانی دوباره به حیاتی‌ترین پروژه شهری در پایتخت طبیعت ایران داده و آن را در یک قدمی افتتاح برده است.


به گزارش روابط عمومی، عبور رودخانه پرآب و خروشان «بشار» از میانه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر زیبایی‌های کم‌نظیرش مشکلاتی همچون بلایای طبیعی و محدودیت‌های فراوانی ترافیکی به دلیل عدم اتصال دو طرف شهر به همدیگر، ایجاد کرده است.

پل‌های اول و دوم رودخانه بشار که در دوران قبل از انقلاب احداث شدند، نه تنها فرسوده شدند بلکه به تنها از پس ترافیک ناشی از رشد ناگهانی جمعیت و خودرو در یاسوج برنیامدند تا اینکه، احداث پل سوم بشار در دستور کار قرار گرفت.

کندی عذاب‌آور پروژه‌ها در این استان و تزریق قطره‌چکانی اعتبارات، احداث پل سوم بشار را هم چندین ساله کرد و بالاخره این پل به صورت نصفه و نیمه و فقط با یک لاین رفت، زیر بار ترافیک رفت.

احداث پل چهارم بشار نیز اقدام لازم و مهم دیگر مسئولان عمرانی استان و شهرداری یاسوج بود که باز هم به سرنوشت دیگر پروژه‌های این استان دچار شد و تکمیل آن مشمول زمان شد.

احداث پل چهارم بشار، در حال حاضر حیاتی‌ترین پروژه شهری یاسوج است که با شهردار شدن کیوان آشنا که تحصیل کرده عمران بود، جانی دوباره گرفت؛ آشنا برای تغییر در چهره شهر مصمم بود و از طرفی مردم نیز از او انتظارات زیادی داشتند؛حالا در این چند ماه پل چهارم بشار پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد و اکنون به ۹۵ درصد رسیده است.

بدون شک کیوان آشنا با افتتاح این پل، نام خود را در بین شهروندان یاسوجی ماندگار خواهد کرد چرا که تکمیل این پروژه به یک مطالبه مهم مردمی تبدیل شده است.

شهردار یاسوج در همین زمینه به خبرنگار ریواس جنوب گفته است که در سه ماه اخیر، درسه ماه اخیر با تکمیل جدول‌گذاری، زیرسازی ورودی‌های پل، نصب گاردریل، سنگ‌ریزی و بتن غوطه‌ای پشت پل اقدامات اساسی انجام شده و در ادامه با عایق‌کاری و آسفالت پل و اتصالات، تکمیل سنگ‌ریزی انتهای پل و روشنایی آن به امید خدا آن را زیر بار ترافیک خواهیم برد.

آشنا با قدردانی از حمایت‌های معاونت عمرانی استاندار افزود: با افتتاح این پل، شریان‌های شهر آزاد می‌شوند و بسیاری از گره‌های کور ترافیک یاسوج باز خواهد شد.

شهردار یاسوج ادامه داد: اقدامات اصلی برای اتصال پل به آن طرف رودخانه انجام شده و با تکمیل عملیات مخلوط‌ریزی، این اتصال برقرار خواهد شد.

آشنا، طول این پل را ۱۱۵ و عرض آن را ۲۰ متر اعلام کرد و گفت: این پل با عرشه فلزی، چهار باند رفت و برگشت دارد و مجهز به کنارگذر و زیرگذر است و تاکنون ۴۵ میلیارد تومان برای احداث آن طی سه قرارداد به پیمانکار پرداخت شده است.

شهردار یاسوج کل اعتبار این پروژه را ۶۵ میلیارد تومان دانست و ابراز امیدواری کرد که به زودی مردم از برکات این پروژه مهم بهره‌مند شوند و شاهد کاهش ترافیک شهر باشیم.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات