جمعه 31 فروردین 1403 ** 31/01/1403
اقدامی ارزشمند برای توسعه سرمایه گذاری در یاسوج/ شهردار یاسوج: عقب ماندگی های شهری را با اعتبارات ناچیز دولتی نمی توان جبران کرد/ در چهار دهه گذشته در یاسوج سرمایه سوزی شد نه سرمایه گذاری

نشست مشترک شهردار یاسوج، اعضای شورای شهر و رئیس و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج با رویکرد توسعه سرمایه گذاری شهری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در ابتدای این جلسه گفت: این نشست با هدف ایجاد حلقه همکاری میان اتاق یاسوج و شهرداری به پیشنهاد شهردار یاسوج برگزار می شود و هدف آن توسعه سرمایه گذاری در مرکز استان است.

جبار کیانی با اشاره به نقش و ظرفیت اتاق های بازرگانی در کشور گفت: اتاق های بازرگانی واسط برای کارهای بزرگی هستند که خواهر خواندگی شهرها از جمله خواهرخواندگی شهر اصفهان با شهر فرایبورگ آلمان از دستاوردهای اتاق بازرگانی است.

وی با بیان اینکه ما از ظرفیت بخش های خصوصی برای توسعه شهری غافل مانده ایم، گفت: در گذشته با همکاری میراث فرهنگی شهر یاسوج به عنوان قلب گردشگری معرفی شد و همایش بزرگی نیز برگزار شد.

کیانی با تاکید بر اهمیت موضوع و اهمیت این نشست عنوان کرد: امیدواریم در پایان این نشست با بحث کارشناسی به تفاهم نامه ای با رئوس برنامه و نقشه راه مشترک برسیم.

آغوش باز شهرداری و شورای اسلامی شهر به روی سرمایه گذاران

شهردار یاسوج نیز در این نشست با تقدیر از رئیس و هیات رئیسه اتاق بازرگانی یاسوج برای فراهم کردن این نشست عنوان کرد: اینکه امروز اتاق بازرگانی استان در سطح کشور حرف برای گفتن دارد، جای بسی امیداوری است و می طلبد نهادهایی مثل شهرداری ها از این ظرفیت استفاده کنند.

نستهن مقدم با تاکید بر اهمیت و نقش بخش خصوصی در توسعه ابراز داشت: متاسفانه در سال های اخیر بخش خصوصی به دلیل مشارکت در کارهای دولتی جایگاه خودش را کمرنگ کرده است.

وی ادامه داد: ظرفیت های خوبی در شهرها داریم و تجمع بیشتر مردم در شهرهاست و این ظرفیت ها و تجمیع جمیعت می تواند به ایجاد رغبت در میان سرمایه گذاران کمک شایانی داشته باشد.

مقدم گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد ویژگی های خدادادی و منحصر بفردی دارد که از جمله آب ها،  جنگل ها،  معادن،  نفت و گاز که فرصت سرمایه گذاری های متنوعی را در استان ایجاد کرده است و استفاده از این بسترها به توسعه و رونق می انجامد.

شهردار یاسوج: عقب ماندگی های شهری را با اعتبارات ناچیز دولتی نمی توان جبران کرد

شهردار یاسوج با بیان اینکه عقب ماندگی های شهری را با اعتبارات ناچیز دولتی نمی توان جبران کرد، ابراز کرد: با کمک بخش خصوصی و مشارکت اتاق بازرگانی در فعالیت های سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های شهری می توان بخش زیادی از پروژه های سرمایه گذاری را احیا کرد و و زمینه رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و حتی کاهش آسیب های اجتماعی را رقم زد.

مقدم تاکید کرد: آغوش شهرداری و شورای اسلامی شهر برای گفتگو و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی باز است.

مقدم: در چهار دهه گذشته در یاسوج سرمایه سوزی شد نه سرمایه گذاری

شهردار یاسوج با تاکید بر لزوم ایجاد سرمایه گذاری واقعی بیان داشت: متاسفانه در چهار دهه گذشته آنچه در شهر یاسوج به عنوان سرمایه گذاری مطرح شده است سرمایه سوزی بوده است اکثر قراردادهایی که با شهرداری بسته شده است صرفا سود و منافع طرف مقابل را تامین کرده است و منافع شهروندی و شهرداری دیده نشده است که همه تلاش هایمان را از طریق پیگیری های حقوقی و استمداد کمک از دستگاههای نظارتی بکار بسته ایم تا به این نوع قراردادها خاتمه دهیم.

وی بیان کرد: طرح جامع آبشار از رجا تا پل مختار و همچنین طرح جامع پارک جنگلی پروژه های سرمایه گذاری متفاوتی ایجاد کرده است که می تواند در بالاترین سطوح سرمایه گذاری از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کند.

شهردار یاسوج انتقادی از دستگاههای دولتی در گره خوردن طرح جامع پارک جنگلی و آبشار داشت و بیان کرد: در همه جای کشور در بکرترین نقاط شاهد پروژه های متفاوتی هستیم که حتی به طبیعت آسیب زده اند اما در طرح پارک جنگلی علیرغم اینکه طرح توسط یکی از بهترین مشاورین کشور ارائه شد و طرح کاملا با معماری سازگار با طبیعت ارائه گردیده است اما پس از تائید اولیه طرح شاهد سنگ اندازی های زیادی هستیم.

فرصت های متنوع سرمایه گذاری در یاسوج

مقدم بیان کرد: برای اینکه در بحث شهری بتوانیم به توسعه و آبادانی برسیم باید از ظرفیت های شهر استفاده کنیم و شهرداری آمادگی دارد در زمینه های حمل نقل عمومی، ایجاد فرهنگسراها و فضاهای فرهنگی نیز از توانایی سرمایه گذاران استفاده کند که می طلبد اتاق بازرگانی به عنوان حلقه واسط ارتباط شهرداری با سرمایه گذاران زمینه را مهیا کند و از بسته های متنوع سرمایه گذاری شهر یاسوج را ارائه نماید.

پیشنهادهای اتاق بازرگانی برای ایجاد همکاری بخش خصوصی و شهرداری

جبار کیانی رئیس اتاق بازرگانی نیز در ادامه بیان داشت: در اتاق بازرگانی در واقع گفتمانان به این شکل است که دنبال برنامه های بلند مدت و پایه ای هستیم

کیانی به پیشنهادهای اتاق بازرگانی پرداخت و گفت: در ابتدای همکاری باید از ظرفیت هایمان استفاده کنیم.

وی گفت: تهیه بیلبورد معرفی شهر یاسوج در مناطق مهم پایتخت و شهرهای بزرگ برای معرفی شهر یاسوج باید در اولویت قرار گیرد.

کیانی برگزاری رویدادهای مربوط به شهر یاسوج و برجسته کردن آن را ضروری دانست و گفت: علاوه بر برنامه های مرتبط با موضوع معرفی فرصت های فرهنگی و اقتصادی شهر یاسوج درحوزه توسعه برنامه های محیط زیستی شهر همراه با ارایه دوره های آموزشی لازم است.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد فصلی از این جلسات باید صورت گیرد گفت: برگزاری همایش های سرمایه گذاری و ایجاد شرکت توسعه عمران شهری و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت های اقتصادی مردم شهر بصورت ساختاری تدوین شود.

جبار کیانی تاکید کرد: مرکز پژوهش اتاق بازرگانی و حوزه سرمایه گذاری شهرداری برای رسیدن به تفاهم نامه ای مشترک در مدت معینی اقدام نمایند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج تصریح کرد: بخش خصوصی علاقمند به حضور در پروژه های شهری هستند و امیدواریم با تداوم این جلسات و برگزاری نشست های تخصصی حرکت ارزشمندی برای شهر و استان رقم بزنیم.

ایمان جاودانه: پروژه های سرمایه گذاری یاسوج در گذشته عملکرد خوبی نداشته اند

ایمان جاودانه عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست گفت: از ابتدای شکل گیری شهرداری در شهر یاسوج، برنامه خوبی برای ساختن شهر ارائه نشد و از فرصت های سرمایه گذاری درست غافل بودند.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های موجود می توان یاسوج را به قطب گردشگری و نگین گردشگری تبدیل کرد و همچون کشورهای همسایه که تمرکز خود را بر روی گردشگری گذاشته اند، باید به این سمت و سو برویم.

جاودانه گفت: پروژه های سرمایه گذاری یاسوج در گذشته عملکرد خوبی نداشته اند و در این زمینه فرصت سوزی شده است و با نگاه علمی و استفاده از تجربه های گذشته می توان پروژه های عام المنفعه ای در این شهر به یادگار گذاشت.  

کیوان آشنا: از سرمایه گذاری با توجه به منافع عمومی استقبال می کنیم

کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این نشست گفت: برای رسیدن به سرمایه گذاری مطلوب باید زمینه های آن را مهیا ساخت.

وی گفت: امنیت اقتصادی سرمایه گذاری و سودآوری دو فاکتور مهم برای ترغیب سرمایه گذاران است که این در شهر یاسوج این دو فاکتور وجود دارد.

آشنا تصریح کرد: ایجاد کارهای جدید نیازمند زمینه سازی های فرهنگی و آموزشی برای جوامع بومی و محلی است که در این زمینه لازم است دستگاههای متولی فرهنگی و حوزه فرهنگی شهرداری برای کارهای فرهنگی که ورود سرمایه گذاران و پذیرش آنان را تسهیل می کند، اقدام نمایند.

کیوان آشنا تاکید کرد: در سرمایه گذاری شهری نباید صرفا سودآوری شهرداری یا سرمایه گذار را در نظر گرفت و علاوه بر این دو فاکتور مهم باید خدمات عام المنفعه و استفاده عموم را نیز در نظر گرفت.

عضو شورای شهر یاسوج بیان کرد: در دوره قبلی بحث واگذاری پارک جنگلی یاسوج به شرکت نفت مطرح شد که وقتی پذیرش استفاده عموم مردم از سوی شکرت نفت پذیرفته نشد با همکارانم در شورای شهر وقت مجوز استفاده اینکار را ندادیم.

وی بیان کرد: بنده و همکارانم در شورای شهر یاسوج از پیشنهادهای سرمایه گذاری که به منافع عمومی توجه دارند، به گرمی استقبال خواهیم کرد.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات