پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 ** 06/02/1403
گام عملی شهرداری یاسوج برای ایجاد شهر سبز/ انعقاد تفاهم نامه مشترك  شهرداری و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی

شهردار یاسوج گفت: برای حرکت به سمت شهر سبز و اصلاح فضای سبز شهری در شهر یاسوج از توان مراکز علمی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر نستهن مقدم در نشست مشترکی که با حضور رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان و اعضای شورای شهر برگزار شد، بیان کرد: شهرداری زیرساخت لازم برای در زمینه فضای سبز را دارد که نیاز به اصلاح مهندسی و علمی دارد.

مقدم با تاکید بر اینکه آب با ارزشترین کالاست که استفاده درست از این کالا در فضای سبز شهر بسیار با اهمیت است، ادامه داد: استفاده صحیح از منابع آبی در فضای سبز می تواند باعث افزایش بهره وری در فضای سبز گردد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از موارد ضروری در حوزه فضای سبز شهری آموزش کارگران و ناظران است که در این حوزه نیز مرکز تحقیقات کشاورزی می تواند این به شهرداری کمک کند.

شهردار یاسوج بیان کرد: شهرداری و مرکز تحقیقات کشاورزی می توانند در قالب تفاهم نامه ای برای اصلاح و بهبود فضای سبز شهری اقدام کنند.

اعلام آمادگی مرکز تحقیقات کشاورزی برای همکاری با شهرداری یاسوج

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش، کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: این مرکز آمادگی دارد تا در زمینه های مختلف با شهرداری یاسوج همکاری کند.

کاووس کشاورز با تقدیر از نگاه علمی شهردار یاسوج به مقوله فضای سبز بیان داشت: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی تجربیات بسیار خوبی در زمینه توسعه و اصلاح فضای سبز در استان دارد.

وی با اشاره به برخی تجربیات خوب مرکز تحقیقات کشاورزی استان در زمینه اصلاح وضعیت فضای سبز بیان داشت: تحقیقات و یافته های علمی نباید در کتابخانه ها خاک بخورد و باید مورد استفاده قرار گیرد تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

نگین تاجی: استفاده از دیدگاههای علمی گامی در جهت توسعه شهری

در این نشست همچنین عضو شورای شهر یاسوج گفت: یکی از ارکانهای اصلی در ارتقاء سطح خدمات رسانی شهرداری ها به شهروندان، مبحث آموزش نیروهای خدمات رسان می باشد و با آموزش این نیروها در جهت ارتقا سطح خدمات، بالطبع منظر ذهنی و منظر عینی یک شهر به نحو مطلوب در اذهان، شکل خواهد گرفت.

فرشاد نگین تاجی با بیان این مطلب گفت: یکی از برنامه های همکاری شهرداری با مرکز تحقیقات کشاورزی استان، آموزش نیروهای سازمان پارکها و فضای سبز در استفاده از نوع گیاهان و گونه های درختی که منطبق بر اقلیم شهر یاسوج است.

نگین تاجی ابراز کرد: با هماهنگی مرکز تحقیقات، نگهداری بهینه ی فضاهای سبز، آبیاری استاندارد گونه های گیاهی، نوع مواد کودی مورد مصرف درختچه ها و گیاهان در پارک ها، گیاهان تزیینی و ...در جهت رسیدن به یک منظر مناسب شهری در قالب تفاهم نامه فی مابین می تواند راهگشا باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با ورود دیدگاههای علمی و نظریه های کارشناسی و استفاده از تکنولوژی و فن آوری های نوین و آموزش های تخصصی و علمی در طراحی و شکل گیری و نگهداری فضاهای سبز پارک ها در سطح شهر یاسوج، گامی بلند در جهت توسعه ی شهر یاسوج برداشته شود.

دیگر عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست ابراز کرد: تفاهم نامه مشترک شهرداری و مرکز تحقیقات کشاورزی استان باید تخصصی باشد.

اکبری تبار: تفاهم نامه شهرداری و مرکز تحقیقات کشاورزی منظر شهر را تغییر خواهد داد

علی اکبری تبار ابراز داشت: با تشکیل کمیته راهبردی متشکل از کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی، سازمان فضای سبز شهرداری و شورای اسلامی شهر تولیدات گیاهی مورد استفاده در فضای سبز شهر یاسوج کیفی تر خواهد شد.

وی گفت در قالب این تفاهم نامه علاوه بر آموزش نیروها، اصلاح و حفظ فضای سبز با نظارت بر تولیدات گیاهی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اکبری تبار عنوان کرد: قطعا با اجرایی شدن این تفاهم نامه شاهد تغییر در منظر و سیمای شهر یاسوج در حوزه فضای سبز خواهیم بود.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات