سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ** 04/02/1403
تشریح اقدامات و فعالیت های شهرداری یاسوج در نشست با اصحاب رسانه

شهردار یاسوج با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات و برنامه های شهرداری پرداخت و از رسانه ها برای کمک به توسعه شهری نظرخواهی کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، دکتر نستهن مقدم در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: تاکنون ۷۰ هزار متر مربع آسفالت در شهر یاسوج محقق شده و فاز دوم این طرح در قالب تدوین برنامه و نهضت آسفالت با با پیش بینی ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز اعتباری اجرایی خواهد شد. 

وی با اشاره به مشکلات پیش روی توسعه شهری، اظهار کرد: اگر شهر به عنوان یک پروژه تفسیر و تعریف شود، آیتم های مختلفی در این حوزه دیده می شود که منابع و برنامه در این حوزه قابل تامل و بررسی است . 

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: در حوزه پروژه ها بودجه ریزی نامناسب و عدم پیش بینی تامین بودجه ای از چالش های پیش روی فعالیت هاست و باید توجه مناسبی به این بخش داشت . 

مقدم با اشاره به پروژه پل سوم بشار، تصریح کرد: موارد ترافیکی در حوزه این پل وجود دارد که شهرداری یاسوج با همراهی پلیس راهور در حال تکمیل طرح ترافیک پل و بهبود ایمنی است . 

نستهن مقدم اضافه کرد: شهرداری یاسوج متولی پل سوم بشار نبود و با توجه به اینکه در خصوص معارضین زمین های بخش شمالی پل ، شهرداری می توانست همکاری نماید لذا به عنوان تسهیل در کار اقدام نمودیم.

شهردار یاسوج در پاسخ به سوالی در خصوص عدم حضور در مراسم افتتاحیه پل، تاکید کرد: به دلیل عدم تائید ایمنی پل از لحاظ ترافیکی در روز افتتاحیه شرکت نکردیم.

وی با اشاره به آب و هوای شهر یاسوج و چالش های پیش رو ادامه داد: دخالت خودسرانه بشر و مداخله و تخریب طبیعت تغییر اقلیم در دنیا را رقم زده است و امروزه میزان ریزشهای آسمانی به حداقل رسیده است که عدم مدیریت این چالش ها به تهدید می انجامد.

شهردار یاسوج از خشکیده شدن بخشهایی از رود بشار خبر داد و عنوان کرد: ‌نزدیک به 10 درصد از آب شیرین کشور از استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود اما با ایجاد تغییرات آب و هوایی گردشگری استان و شهر یاسوج نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و نیاز است که مدیریت اصولی در این حوزه محقق شود . 

مقدم با اشاره به افزایش مهاجرت به مرکز استان تاکید کرد: ۱۳۴ هزار نفر آمار رسمی جمعیتی شهر یاسوج است اما با احتساب مناطق حومه، پوشش ۲3۰ هزار نفر در حوزه خدماتی توسط شهرداری انجام می شود . 

وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد حفاری های شهری متعلق به سایر دستگاهاست، بیان کرد: دستگاه های خدماتی در انجام پروژه ها و مدت زمان اجرایی آن همکاری لازم با شهرداری را داشته باشند. 

شهردار یاسوج از هدفگذاری حرکت به سمت درآمدهای پایدار و مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: در همین راستا از سرمایه گذارانی دعوت شده و برای ایجاد بازارچه های محلی اقداماتی انجام شده است. 

مقدم بر ساماندهی وانت بارهای شهر یاسوج تاکید و اظهارکرد: کار ساماندهی وانت بارها 4 بار انجام شده است و باید با جانمایی مناسب نسبت به ساماندهی این حوزه اقدام کرد. 

وی با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگی، افزود: در آینده ای نزدیک سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی در شهرداری یاسوج راه اندازی می شود و می توان از این طریق نسبت به گسترش ظرفیت های فرهنگی اقدام کرد. همچنین از ظرفیت افراد نخبه در این سازمان استفاده خواهد شد. 

شهردار یاسوج با بیان اینکه با هدفگذاری انجام شده ۱۰ هکتار زمین با طی مراحل قانونی برای ایجاد زیر ساخت های ورزشی روباز به کار گرفته می شود، تصریح کرد: اولویت این موضوع با حوزه بانوان است. 

مقدم از تحقق ۲۰ عنوان برنامه در حوزه بانوان خبر داد و اظهار کرد: توجه به حوزه بانوان در فعالیت ها به رشد و ارتقای شهری کمک می کند . 

شهردار یاسوج به مشکلاتموجود در پارک بانوان  اشاره کرد و گفت: این مشکلات از قبل بوده و اگر این مشکلات تداوم داشته باشد اجازه استفاده از آن را نخواهیم داد.

وی ساماندهی پارک بانوان را یکی دیگر از برنامه های شهرداری یاسوج عنوان کرد و گفت: این پارک در خور شأن بانوان این شهر نیست و برنامه های جدی برای آن داریم.

شهرداری یاسوج ایجاد یک فضای روباز ورزشی در حاشیه رودخانه بشار را یکی از برنامه های جدید دانست و گفت: با ایجاد این زیرساخت می توان یک افق جدید را رقم زد.

وی همچنین با تاکید بر نقش رسانه در توسعه، عنوان کرد: نقش رسانه در توسعه کشور بر هیچکس پوشیده نیست و رسانه صدای رسای هر فرایندی است که در جوامع شکل می گیرد . 

شهردار یاسوج با تاکید بر ایجاد خبر خروجی محور، ادامه داد: توسعه خبرسازی توسط اصحاب رسانه ضروری است. 

مقدم با اشاره به حرکت و مهاجرت جمعیت به سمت شهرها بر بررسی ابعاد این موضوع  توسط رسانه و احصای نیازهای شهر برای پذیرش و پوشش جمعیتی تاکید کرد. 

وی اضافه کرد: همچنین نقد سازنده بر فعالیت ها و مشارکت در توسعه توسط رسانه ضروری است و شهرداری یاسوج ار نقدهای سازنده استقبال می کند.

نستهن مقدم ابراز کرد: مشارکت، یکی از اولویت های یک رسانه است که باید با نقد های سازنده آنها را بیان کرد که کمک به یک جامعه خواهد کرد.

وی به برخی از عمده برنامه های شهرداری یاسوج اشاره کرد و افزود: تبیین، مشارکت و هم اندیشی برای حوزه شهرداری که حوزه های مهم و اثر گذار است را باید ملموس ببینیم.

شهردار یاسوج به برخی از مشکلات عمده در شهر اشاره کرد و گفت: این مشکلات مقصر ندارند و  نباید برای انها دنبال مقصر بگردیم، بلکه باید بدانید که این پروژه ها با برنامه و منابع انسانی و مالی به سمت جلو سوق پیدا خواهد کرد.

مقدم تصریح کرد: اگر این پروژه ها به سمت المان های خواسته شده سوق پیدا نکند، پروژه نیست.

مقدم به ایجاد سازمان هنری، فرهنگی و ورزشی شهرداری یاسوج  در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ما می توانیم با ایجاد این سازمان از ظرفیت نخبه ها و تمامی خبرنگاران و دوستان به صورت اصولی بهره ببریم.

مقدم ادامه داد: امروز می خواهیم با این منابع حداقلی حداکثر ایجاد فعالیت های عمرانی را داشته باشیم.

وی به برخی از نقد ها برای برخی از انتصاب ها اشاره کرد و گفت: امروز من نمره مثبت به همکارانم می دهم که با حداقل امکانات توانسته اند کارهای خوبی انجام دهند.

شهردار یاسوج به تجهیز 1 میلیارد و 330میلیون تومانی آتش نشانی شهر یاسوج در زمینه آوردن امکانات جدید اشاره کرد و گفت: اکنون آتش نشانی یاسوج می تواند با آمادگی بیشتری به شهروندان خدمت کند و بخشی از نیازهای این سازمان مرتفع شده است.

وی در خصوص تحولات اداری در شهرداری گفت: به دلایلی ساختارهای سازمانی در گذشته به درستی وجود نداشت و متولیان برخی از معاونت ها مشخص نبود که این کار هم صورت گرفته است.

مقدم مطالبه جامعه آماری در حوزه های کاری را ممتاز دانست و گفت: یکی از دغدغه های اصلی من و همکارانم پرداخت مطالبات بود و تلاش کردیم که این موضوع را به حداقل برسانیم و در هفته گذشته 22میلیارد ریال پرداخت به نیروهای خدماتی داشتیم.

وی با بیان اینکه وظیفه داریم که بتوانیم مطالبات نیروهای خدماتی شهرداری را به موقع پرداخت کنیم، گفت: هم اکنون هیچ بدهی معوقه ای به کارگران وجود ندارد.

مقدم ادامه داد: بلاتکلیفی برخی از زمین ها در منطقه سی متری شرف آباد را به جلو می بریم تا این موضوعات مهم تا حدودی مرتفع شود.

وی به بیست متری شهرک جوشکاران اشاره کرد و گفت: این مسیر و ایجاد پل پنجم باید به گونه ای باشد که مسیر در آینده نزدیک بتواند ترافیک قبرستان را تا حدودی کاهش دهد.

شهردار یاسوج به برخی از پروژه های کلنگ  زنی جدید در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: یک جاده جدید در کنار هتل پارسیان و ساماندهی آن، یکی از پروژه های در دست اقدام بود که به عنوان یک معبر مهم از آن نام خواهند برد.

مقدم به پروژه مهم پل چهارم بشار اشاره کرد و گفت: این پل به دلیل برخی از  منابع ملی تعطیل بود و با مذاکره و تعامل و نشست با پیمانکار، این پروژه با سرعت خوب شروع شده و در حال اجراست .

وی به بازدید میدانی از عرشه پل چهارم بشار اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از این سازه داشتیم طرح های الحاقی و زمان نصب آن و برنامه ریزی دقیق و اصولی در نظر گرفته شد.

شهردار یاسوج آسفالت ریزی 80هزار متر مربع را یکی دیگر از برنامه های شهرداری دانست و گفت: در صورت تأمین اعتبار این موضوع با جدیت بیشتری فعال خواهد شد.

مقدم یکی از دلایل ترافیک شهر یاسوج را نبود زیر ساخت و آینده نگری در گذشته دانست و گفت: باید فرهنگ سازی در زمینه ترافیک را در زمره کارهای خود قرار دهیم.

وی به مطالبه جامع موضوع ترافیکی شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: این طرح جامع را برای یک دوره 15 ساله در آینده نزدیک خواهیم داشت وبه آن خواهیم پرداخت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تسهیل ارتباط با شهروندان به راه اندازی شهردار مجازی برای اولین بار در کشور اشاره کرد و گفت: جهت ارتباط شهروندان و اصحاب رسانه با شهرداری یاسوج این امکان را فراهم خواهیم کرد تا به صورت مجازی این ارتباط برقرار شود.

نستهن مقدم در پاسخ به سوال دیگری از سوی خبرنگاران گفت: شبهای زیادی بوده است که با لباس پاکبانی به خیابان های شهر یاسوج رفته و مشکلات این شهر را از نزدیک مشاهده کرده ام.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات