پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 ** 06/02/1403
افتتاح خانه فرهنگ یاس توسط شهردار یاسوج /تصاویر

آیین افتتاحیه این مجتمع فرهنگی با حضور شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج و همچنین مدیرکل کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، در این آیین ابتدا ایمان مددی مدیر مجتمع توضیحاتی در خصوص چرایی ایجاد چنین مکان و فضایی ارائه کرد.

وی گفت: بعضی داوطلبان کنکور ممکن است مشکلاتی برای خواندن  و مطالعه در خانه و یا  کتابخانه داشته باشند و نیازمند جا و مکانی آرامتر و راحت‌تر باشند که بهترین مکان برای آن‌ها چنین فضایی با امکانات متعدد است.

مدیر خانه فرهنگ یاس افزود: اولین مشخصه و مزیت چنین مکانی مجهز بودن به سیستم حضور و غیاب هوشمند است به این صورت که هر داوطلبی وارد می‌شود باید ابتدا انگشت زده و از طریق پنل پیام به خانه و والدین آن‌ها ارسال می‌شود که دختر شما چه ساعتی وارد این مکان شده و چه ساعتی خارج می‌شود.

وی گفت: سیستم حضور و غیاب هوشمند برای اطمینان خاطر والدین ست و آن‌ها مطمئن می‌شوند که فرزندشان برای خواندن دروس و مطالعه از همه وقتی که دارد استفاده می‌کنند.

مددی افزود: این مکان مجهز به فضاهایی مانند کافی‌شاپ؛ نمازخانه؛ استراحتگاه و اتاق مشاوره است که در آن روزانه 14 ساعت مطالعه مفید خواهند داشت.

وی به یکی دیگر از خصوصیات این مرکز اشاره کرد و گفت: اینجا همچنین مجهز به کتابخانه تخصصی است و دیگر داوطلبان نیازی نیست که کتاب‌ها را از بیرون تهیه کنند و برای همه رشته‌ها کتاب‌های تخصصی فراهم شده است.

مددی از برگزاری کلاس‌های آموزشی در این مرکز به عنوان شاخصه‌ای دیگر یاد کرد و گفت: اساتید مدارس تیزهوشان این کار را انجام می‌دهند و آزمون‌های رایگان هر ماه یک بار در این مرکز خواهیم داشت و مشاوره رایگان نیز می‌دهیم.

وی بیان کرد: اینجا 95 میز راه‌اندازی شده و برای کیفیت‌بخشی به کار از پذیرش تعداد 150 نفر در این مرکز خودداری کردیم تا راحت‌تر و در فضایی آرام‌تر بتوانند به مطالعه روزانه خود بپردازند.

در ادامه دکتر مقدم شهردار یاسوج با قدردانی از چنین اقدامی اظهار کرد: اینجا جایی شیک و مرتب است و از رنگ‌ها و جلوه‌های خاص و ویژه در آن استفاده شده است.

شهردار  یاسوج افزود: اقدامات فرهنگی این چنینی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می شود که به نوبه خود از چنین اقدامی حمایت می‌کنیم.

مقدم با بیان اینکه بیشتر سکونت‌ها آپارتمانی شده و در کتابخانه‌ها هم به دلیل برخی از شرایط نمی‌توان به خوبی مطالعه کرد افزود: راه‌اندازی چنین مکانی کمک بزرگی به دانش‌آموزان برای موفقیت در کنکور است.

وی از مسوول این مرکز خواست تا برخی موضوعات جانبی دیگر را در نظر بگیرد و در همین خصوص استفاده از آژانس‌ درون شهری ویژه را لازم و ضروری دانست.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: خانواده‌ها با راه‌اندازی چنین مراکزی با آرامش خاطر بیشتری فرزندان خود را برای مطالعه روانه می‌کنند و باید چنین مراکزی برای پسران نیز راه‌اندازی شود.

در ادامه فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج هم گفت: در طرح تفضیلی شهر یاسوج هم باید در حوزه‌های مختلف شهری لکه‌گذاری و سرانه برای مسائل فرهنگی در نظر گرفته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج گفت: اگر قرار است سرمایه‌گذار برای توسعه شهر یاسوج اقدامی انجام دهد باید در حوزه فرهنگی هم از توان سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

وی به کار بردن رنگ‌ها در استفاده از میز و نیمکت‌ها و همچنین کف پوش مرکز و دیوارها و سایر نقاط را بسیار خوب ارزیابی کرد.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات