جمعه 10 فروردین 1403 ** 10/01/1403
انجام ۶۵۰ عملیات اطفاءحریق و نجات توسط آتش نشانی یاسوج

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج در هفته پدافند غیرعامل گفت: کمبود بالابر و نردبان برای ساختمان های بلند و همچنین کمبود خودروهای سبک و سنگین امداد و نجات از جمله مشکلات این سازمان است.

 هاشم یوسفی اظهار کرد: حفظ و حراست از جان و مال شهروندان برای آتش‌نشانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج عنوان کرد: آتش‌نشانان این سازمان در راستای امدادرسانی سریع و به موقع با تمام توان در زمان بروز حوادث خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی از انجام ۶۵۰ عملیات اطفاءحریق و امداد و نجات توسط آتش‌نشانان یاسوجی در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰۰ عملیات اطفاء حریق و ۲۵۰ عملیات نیز امدادرسانی بوده است.

هاشم یوسفی تصریح کرد: انجام 129 فقره عملیات اطفاء حریق مسکونی، 87 فقره فضای سبز و کشاورزی، مرتع و جنگل، 28 مورد مربوط به ماشین‌آلات، 16  فقره تجاری، انبار 13 مورد، 13 فقره ضایعات و زباله، یک مورد مراکز بهداشتی درمانی، یک مورد تاسیسات شهری، اداری یک مورد و 6 فقره سایر موارد بوده است.

وی همچنین افزود: از ۶۵۰ فقره عملیات امدادرسانی طی ۶ ماهه نخست امسال نیز، ۸۰ مورد مربوط به گرفتن حیوانات موذی و وحشی، ۶۰ مورد گیرکردن شهروندان در آسانسور، ۸۵ مورد تصادف، ۲۰ مورد گیرکردن انگشتر، ۲۰ فقره ریزش آوار، 2 فقره انفجار گاز، ۲۰ مورد سقوط در چاه، ۲۵ مورد خفگی و گازگرفتگی، یک مورد برق گرفتگی و سایر موارد چند فقره دیگر بوده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در حوادث اتفاق افتاده در طول ۶ ماه اول امسال، تعداد ۵۱۲ نفر آمار نجات یافتگان و متاسفانه تعداد ۱۴ نفر از شهروندان فوت شده‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج اذعان کرد: در این بازه زمانی تعداد ۱۲۰نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۳۰ مورد برون‌سازمانی مختص ادارات و  ۹۰ مورد درون‌سازمانی بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج اذعان کرد: در این بازه زمانی تعداد ۱۵۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند که از این تعداد 40 مورد برون‌سازمانی مختص ادارات و 76 مورد درون‌سازمانی بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از بی‌ تفاوتی و کم توجهی نگاه ایمنی در ساختمان‌ها، بیان کرد: متاسفانه پیش از بهره برداری از ساختمان‌ها مردم وجود آتش نشان را مزاحم می‌‌دانند اما در زمان حادثه از آنها توقع معجزه دارند تا میزان خسارت‌ها به حداقل برسد.

 

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات