پنج شنبه 30 فروردین 1403 ** 30/01/1403
پرداخت حقوق کارگران حمل و نقل شهرداری یاسوج با فروش املاک میسر می شود

شهردار یاسوج گفت: شهرداری به منظور پرداخت حقوق معوق کارگران سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج خواهان همکاری عضای شورای شهر برای فروش بخش املاک مازاد است تا با انجام مزایده مشکلات این کارگران رفع شود.

نستهن مقدم روز شنبه در گفت و گو ایرنا اظهار داشت: در خصوص نیروهای شرکتی سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج، در سال های گذشته کمیته های دانشجویی مصوب کرده بودند که اتوبوس های شهرداری در اختیار دانشگاه های شهر یاسوج قرار بگیرند.

وی افزود: این اقدام در سال های گذشته به خوبی انجام می شد و خدماتی به بحث ایاب و ذهاب دانشجویان ارائه شد که بحث درآمد و هزینه را متعادل می کرد.

شهردار یاسوج تصریح کرد: با شروع کرونا از اسفند سال ۹۸ و تعطیلی دانشگاه این ناوگان دیگر فعالیت خاصی نداشتند.

مقدم ابراز داشت: با توجه به فرصتی که در بحث کرونا برای کارگرانی که از کار بیکار می شوند و همچنین نیروهای شرکتی قرار شده بود که نیروها با معرفی دستگاه ها به اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیمه بیکاری استفاده کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه همکاری لازم صورت نگرفت و شاید کارگران بیمه بیکاری را به نوعی اخراجی و پایان کار تلقی می کردند در صورتی که اینگونه نبود.

شهردار یاسوج تاکید کرد: تعداد ۲۶ نفر از این نیروهای شرکتی در این یکسالی که کرونا را پشت سر گذاشته ایم هیچ گونه فعالیت مشخصی را ندارند.

مقدم عنوان کرد: شهرداری نهادی عمومی و غیر دولتی است که بودجه خاصی برای موضوعات ندارد و تنها از فعالیت همکاران است که می تواند هزینه هایش را پوشش بدهد.

شهردار یاسوج گفت: سازمان های حمل و نقل بار و مسافر مستقل اند و هویت شان این است چون مستقل اند باید توجیه مالی داشته باشند.

مقدم افزود: سازمان فضای سبز شهرداری یاسوج و سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج  بودجه هایشان محقق نشد که هر دو هم نیروهای زیادی دارند و به عنوان نمونه در سازمان فضای سبز نزدیک به ۲۴۰ نفر نیرو داریم.

شهردار تاکید کرد: شهرداری علی رغم اینکه قبلا بودجه اش را تقدیم شورا کرده بود و مصوب شده بود، با توجه به قوانین بودجه هیچ گونه محلی را برای موضوع نداشت.

وی ادامه داد: دستگاه متولی مثل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و حوزه استانداری و فرمانداری کمک کنند تا این کارگران از مزایای بیمه ای بیکاری بتوانند استفاده کنند تا شرایط کار بهبود یابد و ما بتوانیم دوباره از خدمات آنها بهره مند شویم.

مقدم تصریح کرد: سه ماه پیش این قضیه را پیش بینی می کردیم و با توجه به کمبود درآمد های شهرداری وظیفه داریم از محل سایر منابع مثل زمین ها که غیر مولد هستند این مشکل مرتفع شود.

وی عنوان کرد: برای انجام مزایده و پرداخت این معوقات تقاضا دادیم ولی متاسفانه مخالفت هایی از سوی بعضی از اعضای شورای شهر به ویژه هیات رییسه داشتیم و از دلیل آن هم آگاه نیستم.

شهردار بیان کرد: خواهان همکاری آنها برای فروش بخش املاک مازاد هستیم تا با ایجاد مزایده بتوانیم مشکلات این کارگران را رفع کنیم.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات