پنج شنبه 9 فروردین 1403 ** 09/01/1403
افزایش ۲۰ درصدی کرایه تاکسی در شهر یاسوج

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج گفت: سالانه افزایش کرایه تاکسی در سطح شهر یاسوج را داشتیم اما امسال این اعلام افزایش کرایه‌ها، با وقفه‌ای همراه بود که مقصر سازمان حمل ونقل بار و مسافر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، ضرغام خلقی‌پور ادامه داد: افزایش نرخ کرایه باید پروسه‌ای را طی کند ما در این سازمان با توجه به وضعیت تورم درخواست افزایش را به شهرداری اعلام می‌کنیم و بلافاصله برای شورای شهر ارسال می‌کنیم که در کمیسیون تطبیق نرخ تعیین می‌شود؛ امسال بدون اینکه به ما اعلام کنند که با درخواست افزایش موافقت شده این کار صورت گرفته است.

خلقی‌پور با اشاره به افزایش 20 درصدی نرخ کرایه تاکسی درون شهری در سطح شهر یاسوج گفت: تاکسی‌داران و آژانس‌ها با نرخ تورم زندگی می‌کنند قیمت‌ها در همه حوزه‌ها سرسام‌آور است وقتی کرایه تاکسی افزایش نداشته باشد تاکسی‌دار هم نگران است، ما تیغ دولبه هستیم باید مسافر و تاکسی را با هم ببینیم.

این مسوول با اشاره به افزایش کرایه‌ها در همه شهرهای کشور گفت: نرخ کرایه در سطح شهر یاسوج از سایر شهرهای کشور پایین‌تر است، البته با افزایش 20 درصدی کرایه‌ها موافق نیستم و معقتدم کرایه‌ها بیش از این باید افزایش داشته باشد، چرا که اکثر تاکسی‌داران با ماشین‌های اقساطی در حال کار کردن هستند گاهی موقع‌ها به ما نامه می‌زنند که فلان شخص تاکسی‌دار باید به دلیل عدم پرداخت اقساط تاکسیش به پارکینگ برود.

خلقی‌پور در پاسخ به سوالی مبنی بر شلوغی ایستگاه‌ها در برخی از ساعات شب و سردرگمی مردم در این شرایط کرونایی گفت: در ایستگاه میدان شهدای یاسوج از ساعت 8 شب به بعد با افزایش پیک و شلوغی مسافر مواجه هستیم که اضافه شدن اتوبوس به این ایستگاه در دستور کار است.

وی با بیان اینکه سازمان حمل و نقل مسافر تا ده‌بر آفتاب را خدمات ارائه می‌دهد و سرآبتاوه به عنوان پرجمعیت‌ترین منطقه حاشیه‌نشین کشور از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شود، افزود: 400 تا 500 تاکسی در سطح شهر یاسوج فعالیت دارند اگر در این شرایط تاکسی اضافه کنیم ترافیک ایجاد می‌شود، ضمن اینکه گاهی خدمات در ایستگاه‌ها به صورت یک طرفه است و همین عامل موجب شلوغی ایستگاه‌ها در ساعت خاصی از شب به خصوص ایستگاه میدان شهدای یاسوج می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه این تعداد تاکسی پاسخ‌گوی مردم است و ساعت پیک مسافر را هم با اتوبوس جبران می‌کنیم، گفت: متاسفانه گاهی مردم از سیستم اتوبوس استقبال نمی‌کنند وخودشان به دنبال دربست هستند که به این موضوع هم ورود کردیم.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر و بار شهرداری یاسوج با اشاره به اینکه تاکسی‌داران ما 4 ماه به نرخ سال گذشته به مردم خدمات ارائه کردند، با اشاره مجدد به این مسئله که کرایه تاکسی در سطح شهر یاسوج افزایش یافته از مردم خواست با توجه به وضعیت بیماری کرونا در ساعت پیک مسافر برای حفظ سلامتی خود، رانندگان و دیگر مسافران از ازدحام در ایستگاه‌ها خودداری و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات