پنج شنبه 9 فروردین 1403 ** 09/01/1403
انتقاد شهردار یاسوج از دوگانگی در تصمیم‌گیری برای وضعیت کرونا/ آبشار باید یک نسخه واحد داشته باشد

شهردار یاسوج با بیان اینکه شهرداری برای جلوگیری از شیوع کرونا، ورودی‌ها و خروجی‌های آبشار یاسوج را مسدود می‌کند اما باغداران و ساکنان، هر بار مسیر مسدود شده را باز می‌کنند، گفت: برای آبشار، باید یک نسخه واحد وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، نستهن مقدم ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه در شرایط کنونی ما با دو تهدید روبرو هستیم، اظهار داشت: یک تهدید، داخلی و عدم رعایت برخی دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان بوده و تهدید دوم، سکونت موقت مردم استان‌های با وضعیت قرمز کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.

وی افزود: از مهم‌ترین تهدیدات داخلی این است که مراسم‌های ترحیم و خاکسپاری در استان با حضور جمعیت‌‌های حدود یک هزار نفری و حتی بالاتر برگزار می‌شود که لازم است تدبیری برای جلوگیری از این تجمعات، اندیشیده شود.

شهردار یاسوج عنوان کرد: در حالیکه در سایر استان‌ها، برای پیشگیری از شیوع کرونا، مراسمات با حضور حداقل افراد برگزار می‌شود، در استان ما، جلوی خانه‌ها جایگاه‌های وسیع برای مراسمات ترحیم پیش‌بینی کرده‌اند و تجمع زیادی بدون رعایت فاصله‌گذاری مناسب، صورت می‌گیرد.

مقدم با اشاره به وضعیت اماکن تفریحی شهر یاسوج در شرایط کنونی، گفت: پارک‌های عمومی به جز آبشار، از وضعیت مناسبی برخوردارند و با توجه به محدودیت‌های قانونی اعمال شده، تنها پنج تا 10 درصد جمعیت سال‌های گذشته در پارک‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی در مورد وضعیت آبشار یاسوج هم گفت: همراه با اعضای شورای تامین شهرستان بویراحمد، بازدید مشترکی از این مکان گردشگری داشتیم و مشکلات را بررسی کردیم.

شهردار یاسوج بیان کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا، ورودی‌ها و خروجی‌های بخشِ مربوط به شهرداری را مسدود کردیم، اما باغات اشخاص حقیقی، برخی دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند و مردم با عدم رعایت فاصله اجتماعی، خودرو‌ها را در این مکان‌ها پارک کرده و مسیر آبشار را پیاده‌ طی می‌کنند.

مقدم با بیان اینکه آبشار باید یک نسخه واحد داشته باشد و اگر باغات با حداکثر ظرفیت پذیرش کنند، مشکلاتی پیش می‌آید، گفت: باغداران و ساکنین، مسیر مسدودشده توسط شهرداری را باز کرده و هر بار ما مسیر را مسدود کردیم.

وی خواستار استفاده از اعتبارات کرونایی برای کمک به شهرداری شد و ابراز کرد: بیش از 150 نفر فضای سبز را کنترل می‌کنند که هیچ درآمدی ندارند.

شهردار یاسوج بیان کرد: چهار ماه است که هیچ عوارضی نتوانستیم بگیریم و حقوق کارگران فضای سبز ما پرداخت نشده، بنابراین انتظار داریم از این تسهیلات برای کمک به پرداخت مطالبات کارگران سیما و منظر شهری، به شهرداری کمک شود.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات