پنج شنبه 9 فروردین 1403 ** 09/01/1403
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد: شهردار یاسوج به همه وعده هایش به هنرمندان عمل کرده است/ توجه ویژه شهردار یاسوج به حوزه فرهنگ و هنر طی ادوار گذشته کم سابقه بوده  است/ مقدم: دغدغه رفع کمبود زیرساخت‌ها و اماکن فرهنگی را داریم

شهردار یاسوج به همراه جمعی از مدیران این نهاد از حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند و در نشستی با رئیس حوزه هنری استان مشکلات فرهنگی شهر یاسوج بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، نستهن مقدم شهردار یاسوج در این بازدید ابتدا در جریان ظرفیت های مختلف هنری حوزه هنری و آخرین دست آوردهای و تولیدات فرهنگی و هنری این نهاد قرار گرفت.

در ادامه نشست مشترکی با حضور شهردار ، رئیس و مسئولان واحدهای هنری حوزه هنری استان پیرامون مشکلات فرهنگی شهر یاسوج برگزار شد.
شهردار یاسوج در این نشست گفت: حوزه هنری استان و هنرمندان در این دوره همیشه همراه و همیار مدیریت شهری بوده اند و اتفاقات تاثیرگذاری در حوزه فرهنگ و هنر با همکاری هنرمندان رخ داده است.

نستهن مقدم تصریح کرد: بهترین و شیرین ترین لحظات کاری ما زمانی است که در جلسات با هنرمندان بودیم و یا موقعی است که در کنار آنها در حال هنرنمایی و خلق اثر هنری هستند.

وی بیان داشت: هنر تجلی آفرینش و خداوند، بزرگترین هنرمند هستی است و همه این زیبایی‌ها تجلی‌گرهنرمندی خداوند است.

مقدم با اشاره به ظرفیت بی نظیر هنرمندان استان گفت: هنرمندان در همه رشته ها چاشنی زیبایی هستند اما متاسفانه به آنها و کار هنری آنها که دارای اهمیت زیادی است کم توجهی شده و از این ظرفیت بی نظیر برای فرهنگ سازی و توسعه استان کمتر بهره برده ایم.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم هم می توانیم مشکلات و آسیب های شهری را با زبان هنر بهتر درمان کنیم و خواسته هایمان را نهادینه کنیم و هم مشارکت مردم را در امور شهری از این طریق افزایش دهیم چرا که تعالی و آبادانی شهر مستلزم مشارکت پویا و فعالانه شهروندان است.

مقدم همچنین بر توسعه زیرساختهای فرهنگی و هنری در شهر یاسوج تاکید کرد و گفت: زیرساختها و اماکن فرهنگی نیاز اساسی شهروندان هر شهری است و این مهم در اولویت برنامه های شهرداری یاسوج است.

شهردار یاسوج تصریح کرد: همچون گذشته از ایده ها و ظرفیتهای هنرمندان برای بهبود فضاهای شهری و زیباسازی جلوه های بصری استفاده خواهیم کرد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تقدیر از تعامل شهرداری یاسوج با این نهاد گفت: توجه ویژه شهردار یاسوج به حوزه فرهنگ و هنر طی ادوار گذشته کم سابقه بوده و قابل تقدیر و تحسین است.

شریف اسلامی به برگزاری چندین نشست از سوی شهردار با هنرمندان استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه شهردار به همه وعده هایش به اصحاب هنر جامه عمل پوشانده است.

اسلامی همچنین اظهار داشت: فرهنگ بستر اصلی توسعه است و توسعه پایدار شهر یاسوج تنها با توجه به این بستر فرهنگی محقق می شود.

وی فرهنگ را روح حاکم بر کالبد شهر دانست و اظهار داشت: شهری زنده و پویا است که در آن فرهنگ و هنر جاری و ساری باشد و منجر به رشد روحی و معنوی شهروندان گردد.

وی کمبود زیرساختها و اماکن فرهنگی را از مشکلات شهر یاسوج دانست و بر برنامه ریزی برای رفع این کمبودها تاکید کرد.

رئیس حوزه هنری استان همچنین از شهردار یاسوج برای برگزاری اولین جشنواره دیوارنگاری این شهر تقدیر کرد و آن را آغاز یک حرکت و جریان هنری برای زیباسازی و بهبود جلوه های بصری شهر یاسوج دانست.

 

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات