سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ** 04/02/1403
اقدامات شهرداری یاسوج برای مقابله با انتشار کرونا تشریح شد

شهردار یاسوج گفت: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس و جهت حفظ سلامتی و ارایه خدمات ایمنی بهینه به شهروندان، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج با استفاده از تجهیزات ضدعفونی، اقدام به ضد عفونی کردن اماکن و معابر عمومی و پرتردد این شهر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، «نستهن مقدم» در جمع با خبرنگاران افزود: ساعت ۲۱ روز جمعه تا نزدیکی بامداد برای ضدعفونی سطح شهر تلاش و فعالیت داشتند.

وی اظهارکرد: طی سه روز گذشته(از صبح جمعه) حدود ۶۰ نفر نیرو با ماشین آلات لازم و مناسب ضدعفونی اماکن عمومی و پرتردد شهر یاسوج را انجام داده اند.

شهردار یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نشستی با اصناف شهر داشته ایم که این نشست با شعار هر کسبه یک پایگاه سلامت برگزار شد و توصیه‌های لازم جهت پیشگیری و مقابه با بیماری کرونا بر صورت گرفت.

مقدم تصریح کرد: ساعت ۱۵ عصر روز شنبه تا ۲۰ شب برخی محلات شهر از جمله شرف آباد و خیابان معلم، بلوار شهید قرنی و اماکن عمومی از جمله اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی، پایانه مسافربری و سردخانه آرامستان، اماکن تفریحی و پارکها، جایگاه سوختگیری سی ان جی و پمپ بنزین یاسوج ضدعفونی کردیم.

وی ادامه داد: طی شنبه شب حداقل ۲۵هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده توسط خودروهای آتش نشانی برای گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و اماکن پرتردد شهر از جمله خیابات آیت الله طالقانی، بلوار شهید مطهری، ارم، خیابان ۱۳ آبان معروف به خیابان عمده فروشان و امام خمینی(ره) استفاده شده است.

شهردار یاسوج عنوان کرد: تاکنون در سه مرحله عملیات ضدعفونی و گندزدایی سطح شهر یاسوج را انجام داده ایم و امادگی داریم که همچنان تا اعلام وضعیت سفید و عادی توسط ستاد مدیریت کروناویروس، این مساله مهم بعنوان اصلی ترین محور کار شهرداری یاسوج است.

مقدم اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و تیپ ۴۸ فتح استان نیز با شهرداری یاسوج همکاری و تعامل مطلوبی دارند.

وی به مردم توصیه کرد که از رها کردن و انداختن ماسک، دستکش و دستمال شخصی استفاده شده خود را در پیاده رو و معابر شهر خودداری کنند بلکه در یک کیسه جداگانه و دربسته به درون سطل‌های زباله بیندازند تا باعث انتشار وسیع و گسترده ویروس کرونا در سطح شهر و استان نشود.

شهردار یاسوج با بیان اینکه جمعه بازار شهر یاسوج پس از تخلیه، بوسیله پمپ‌های دستی ضدعفونی خواهد شد، تاکید کرد: شهروندان از ترددهای غیرضروری در معابر و خیابان های سطح شهر خودداری کنند و در خانه بمانند تا این وضعیت را پشت سربگذاریم، نمایشگاه بهاره و غرفه های عیدانه را نخواهیم داشت و کنسل کرده ایم.

مقدم در خصوص تدایبر اندیشیده شده برای تاکسی‌های شهر یاسوج، بیان کرد: دنبال هستیم تا این امکان فراهم شود که سهمیه ای مواد ضدعفونی کننده برای تاکسی های سطح شهر در نظر گرفته شود تا نسبت به ضدعفونی کردن تاکسی ها اقدام شود.

 

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات