جمعه 10 فروردین 1403 ** 10/01/1403
خبر خوب/ یاسوج صاحب میدان میوه و تره‌بار شد/لزوم همکاری دستگاه‌ها برای فعالیت میدان میوه و تره‌بار

شهردار یاسوج از راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری به نقل از خبرگزاری فارس، شهر یاسوج علی‌رغم اینکه سال‌هاست به نام پایتخت طبیعت ایران معرفی شده و مناظر بکر و طبیعی آن چشم هر رهگذری را می‌نوازد و آهنگ زندگی را ساری و جاری می‌کند اما کلکسیونی از نداشته‌ها هم هست.

یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد فاقد سینما است و در این خصوص آنقدر رسانه‌ها نوشتند و به این موضوع پرداختند که باید گفت نبود سینما در این شهر به یک مطالبه کلیشه‌ای و تکراری تبدیل شده است.

اما کاش نداشته‌های پایتخت طبیعت ایران تنها سینما بود این شهر کوچک فاقد کارخانه بازیافت زباله، سامانه پایش تصویری، میدان و میوه و تره بار و خیلی نداشته‌های دیگر است که البته با همت و تلاش مجموعه شهرداری یاسوج خبرهای خوب از شهرداری نیز به گوش می‌رسد.

اقدامات لازم برای مجهز شدن یاسوج به سامانه پایش تصویری در حال انجام شدن است، کلنگ احداث کارخانه بازیافت زباله به زمین زده شده و خرید تجهیزات و آسفالت مسیر منتهی به منطقه دوپشته دشت‌روم در حال انجام شدن است و حالا یاسوج که تنها مرکز استان در کشور که فاقد میدان میوه و تره‌بار بود صاحب میدان شده است.

نستهن مقدم شهردار یاسوج در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: طبق آمار سرانه مصرف میوه و تره‌بار در یاسوج بالا است و نبود میدان میوه و تره‌بار باعث می‌شد قیمت تمام شده میوه و تره‌بار در شهر یاسوج و حومه افزایش داشته باشد و حتی میوه بی‌کیفیت با قیمت بالا عرضه می‌شد.

شهردار یاسوج بیان کرد: با اقدام اساسی میدان میوه و تره‌بار احیاء شده و یکی دو روزی است که به صورت غیررسمی کار خود را آغاز کرده  که هم می‌تواند کمک زیادی به عرضه و فروش محصولات کشاورزی تولیدی استان کند، هم می‌تواند مخاطرات بین جاده‌ای را به حداقل برساند و هم اینکه میوه با کیفیت و ارزان به دست شهروندان برسد.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص میدان میوه و تره‌بار صورت گرفته و آماده افتتاح رسمی این مکان هستیم، گفت: وانت بارهایی که میوه و تره‌بار حومه شهر یاسوج را تامین می‌کنند می‌توانند از این میدان استفاده کنند.

این مسوول با اشاره به همکاری استانداری، فرمانداری، صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی گفت: برای کمک به معیشت مردم از سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار یاسوج حمایت شود، ضمن اینکه وانت‌بارها و میوه فروش‌های سطح شهر باید بارنامه داشته باشند.

مقدم با اشاره به اقدامات برای تحکیم میدان میوه و تره‌بار گفت: این مکان یکسال رایگان در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده شده و سال‌های بعد شیب ملایمی در قیمت اعمال می‌شود، ضمن اینکه توسعه میدان میوه و تره‌بار در دستور کار است.

شهردار یاسوج با بیان اینکه شهرداری وظیفه خود در راه‌اندازی این مکان انجام داده است، افزود: اتحادیه میوه و تره‌بار، صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌ها همکاری لازم در میدان میوه و تره‌بار را انجام دهند.

مقدم بیان کرد: با راه‌اندازی این میدان مافیای حوزه میوه و تره‌بار از بین می‌رفت، همچنین با هرگونه تهدیدی که منجر به خلل در فعالیت میدان میوه و تره‌بار شود برخورد می‌شود.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات