جمعه 10 فروردین 1403 ** 10/01/1403
شهرداری یاسوج در میان دستگاههای ممتاز ستاد بازآفرینی/ خبرهای خوش مقدم از پروژه های شهری

معارضان اجتماعی در مناطق مختلف یاسوج پایتخت طبیعت از جمله شرف آباد، اکبرآباد و نجف‌آباد مانع سرعت بخشیدن به پروژه‌های بازآفرینی شهری می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری به نقل از تسنیم، امسال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری 37 میلیارد و 400 میلیون تومان برای شهرستان‌های مختلف استان اختصاص یافت که از این مبلغ 21 میلیارد تومان سهم یاسوج مرکز استان بوده است.

شهرداری یاسوج به عنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی ممتاز در اجرای پروژه‌های عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد، در موضوع بازآفرینی شهری نیز عملکرد قابل قبولی از خود به‌جای گذاشته است تا جایی که بسیاری از این پروژه‌ها با وجود مشکلات فراوان در آینده‌ای نچندان دور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

نستهن مقدم شهردار یاسوج در بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهری یاسوج گفت: دولت با هدف توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد و حاشیه‌نشین اعتبارات بازآفرینی را تعریف کرده که این محل پایه برای سال‌های آینده می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری به عنوان دبیرخانه بازآفرینی وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی را دارد، ابراز کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان در این زمینه مطلوب بوده و البته دستگاه‌ها باید از این فرصت نهایت استفاده را برای معرفی پروژه‌های خود داشته باشند.

مقدم با بیان اینکه در یک اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی باید زیرساخت‌ها را فراهم کنند، افزود: معارضان اجتماعی در زمینه اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری مشکل آفرین شده و سرعت را نیز گرفته است.

وی تعامل بین شهرداری، فرمانداری و راه و شهرسازی برای کاهش معارضان ستودنی است، ادامه داد: در صورت تسریع در روند انتخاب پیمانکارها، بدون شک راندمان کار بیشتر و نمود این پروژه‌ها نمایان‌تر می‌شود.

مقدم مناطق شرف‌آباد، نجف‌آباد، اکبرآباد و محمودآباد در اولویت پروژه‌های بازآفرینی شهری دانست و گفت: در چند ساله اخیر کارهای زیرساختی در پایتخت طبیعت ایران (یاسوج) رها شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بازآفرینی شهری را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: 12 پروژه با اعتباری افزون‌بر 12 میلیارد تومان تعریف شده است.

نوید موسوی خاطرنشان کرد: از مجموع 12 پروژه بازآفرینی شهری استان 3 تا پروژه در حوزه آب و فاضلاب، 6 پروژه شهرداری و پروژه‌های دهیاری در بلهزار و مهریان است و پایان سال 97 توانستیم دو میلیارد 500 میلون تومان جمع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اقدام مشترک بحث اصلی بازآفرینی شهری است که در این زمینه جزو نخستین استان‌ها هستیم که تمام دستگاه‌ها در کنار هم به اتمام می‌رسانند و مدیریت شهری یاسوج دلسوازانه فارغ از وظایف اصلی زیرساخت‌ها را آماده کرده و پیگیری جلسات و برطرف کردن موانع است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بازدید مستمر حوزه شهرداری از پروژه‌های نمیه تمام را قابل تقدیر دانست و گفت: تاکنون در شرف‌آباد 17 هزار مترمربع آسفالت به اتمام رسیده و در 10 روز آینده به اتمام می‌رسد.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات