پنج شنبه 9 فروردین 1403 ** 09/01/1403
تشریح آخرین وضعیت طرح جامع گردشگری آبشار از زبان شهردار یاسوج

شهردار یاسوج گفت: مراحل ابتدایی تهیه طرح جامع گردشگری آبشار یاسوج توسط شهرداری شروع است. 

دکتر نستهن مقدم در گفتگوی اختصاصی با صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت طرح جامع گردشگری آبشار بیان داشت: برای اعمال یک طرح گردشگری مناسب و با معیارهای ملی و منطقه ای شهرداری یاسوج با 10 شرکت مهندسی مشاور توانمند وارد مذاکره شد.

وی ادامه داد: پس از مذاکره با شرکت های های مذکور، 3 مشاور برای ادامه کار انتخاب شدند.

مقدم با بیان اینکه مقدمه طراحی برای چنین کاری، آمادسازی نقشه های توپوگرافی است تا در خصوص عوارض طبیعی و مصنوعی که در محل وجود دارد و همچنین شیب محدوده این پارک پیش بینی های لازم صورت گیرد، گفت: جهت تسریع در انجام کار و همچنین کاهش هزینه ها و با توجه به اینکه شناخت کامل نیروهای شهرداری به منطقه، تهیه نقشه های توپوگرافی توسط واحد نقشه برداری شهرداری در تابستان آغاز شد.

شهردار یاسوج با اشاره به تعدد عارضه های طبیعی و مصنوعی در پارک آبشار، گفت: بخاطر وجود عوارض طبیعی و مصنوعی در پارک آبشار لازم بود تا کار تهیه نقشه های توپوگرافی با دقت و حساسیت بالای انجام گیرد تا در روند طراحی خللی ایجاد نکند و هم اکنون نقشه های توپوگرافی در مراحل پایانی قرار دارد.

مقدم تصریح کرد: پس از نهایی شدن نقشه های توپوگرافی از مشاوران دعوت خواهد شد تا پیش طرح ها و ایده های خود را ارائه کنند و سپس بر اساس آن مشاور مورد نظر برای انجام طراحی نهایی انتخاب خواهد شد.

شهردار یاسوج با تاکید بر اینکه دیدگاه شهرداری و خواست شهروندان برای طرح جامع گردشگری آبشار در حد و اندازه یک طرح ملی است، گفت: در طرح جامع گردشگری آبشار به هیچ وجه سرعت را فدای کیفیت نخواهیم کرد و در تلاشیم طرحی جامع و ملی برای آبشار یاسوج تدوین شود.

وی گفت: مطالعات ترافیکی مسیر، موضوع اسکان در پارک جنگلی آبشار، امکان سنجی ایجاد وسایل تفریحی، هدایت آب های سطحی، نورپردازی و سایر آیتم های لازم در محیط های گردشگری در طرح جامع آبشار یاسوج دیده خواهد شد.

مقدم گفت: تا زمان آماده شدن نقشه های توپوگرافی و ارائه پیش طرح های توسط مشاورین نمی توان زمان دقیقی از پایان طراحی و شروع عملیات عمرانی طرح جامع گردشگری آبشار اعلام کرد چرا که کار کیفی مدنظر است.

شهردار یاسوج با تقدیر از همکاری و حمایت معاونت عمرانی استانداری، بیان کرد: همکاری دستگاههای اجرایی و مالکان حقیقی و حقوقی که در محوطه آبشار صاحب اراضی هستند برای رسیدن به یک طرح ملی، ضروری است.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات