جمعه 10 فروردین 1403 ** 10/01/1403
انتقاد شهردار یاسوج از یک رویه بد در میزبانی از مهمانان کشوری/ درخواست مقدم برای پرداخت عوارض ادارات

شهردار یاسوج گفت: حمایت از سرمایه گذاران زمینه رونق گردشگری شهری و ایجاد درآمد پایدار را برای شهرداری فراهم می کند.

به گزارش روابط عمومی، نستهن مقدم در نشست شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان با استاندار با اشاره به کمبود منابع مالی شهرداری ها، اظهار داشت: انتظار می رود در این راستا به شهرداری یاسوج توجه ویژه ای شود.

شهردار یاسوج با اشاره به نقش آموزش در ارتقای بهره وری نیروی انسانی، عنوان کرد: در مرکز آموزش و پژوهش شهرداری به صورت روزانه و هفتگی دوره های آموزشی برگزار می شود.

وی بیان کرد: انتظار می رود با تغییر در قوانین استخدامی دست ما را در جذب نیروهای توانمند و تخصصی باز کنید.

مقدم با بیان اینکه بخشی از نیروی تخصصی شهرداری به علت قراردادی بودن نمی توانند در عرصه های مدیریتی خدمتت کنند، بیان کرد: انتظار می رود با اصلاح قوانین نیز در این راستا زمینه استفاده از ظرفیت این افراد متخصص فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه مردم استان توانایی مالی چندانی برای پرداخت عوارض را ندارند، عنوان کرد: مدیران کل ما نیز به دنبال کاهش این عوارض یا پرداخت نکردن آن هستند.

مقدم بیان کرد: انتظار می رود مدیران کل دستگاه های اجرایی با پرداخت به موقع عوارض ما را در عمران و آبادانی شهر یاری کنند.

شهردار یاسوج با انتقاد از اینکه نسبت به خیلی از رویدادهای استان که از سوی مسئولان در شهر یاسوج اتفاق می افتد بی خبریم، گفت: شهردار کلیددار یک شهر است و می طلبد مسئولان از ظرفیت این نهاد برای اجرا و برگزاری هرچه بهتر برنامه های خود استفاده کنند.

مقدم با اشاره به برگزاری “پنجمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین” با مشارکت ۲۵ استان در یاسوج، خاطرنشان کرد: در چند روز برگزاری این آیین تمام ظرفیت خود را برای اجرای بهتر این جشنواره به کار گرفتیم و این مورد تنها بخشی از تلاش های شهرداری یاسوج است.

شهردار یاسوج خواستار کمک و همکاری با این نهاد شد و افزود: کنده کاری های انجام شده در بعضی مناطق شهری تنها موجب هدررفت بیت المال است که باید مسئولان مربوطه در این راستا با دقت بیشتری اقدام کنند.

وی در خصوص مشکلات مالی و نبود تجهیزات کافی برای اطفای حریق در سطح شهر اشاره کرد و گفت: نیازمند تامین اعتبار لازم برای رفع این مشکلات هستیم‌.

مقدم ضمن گلایه از بوروکراسی اداری در مسیر سرمایه گذاران، تاکید کرد: انتظار می رود مسئولان کارگروه های سرمایه گذاری را جدی بگیرند تا گردشگری شهری رونق یابد.

وی خواستار بازنگری طرح تفصیلی شهر یاسوج شد و گفت: بدون این بازنگری ادامه ارائه خدمت به مردم با مشکل رو به رو می شود.

مقدم خواستار توجه کمیته سیما و منظر شهری به شهرسازی شد.

وی با اشاره به وجود آرای قضایی متعدد، تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه قضا نگاه ویژه ای به پرونده های شهرداری داشته باشند و شعبه خاص این پرونده ها تشکیل شود.

مقدم افزود: با اجرای یک رای حدود ۳ میلیارد تومان به حساب شهرداری بازگشت و حداقل حقوق ۵ ماه معوقه کارکنان پرداخت شد.

وی در خصوص الحاق مناطق اطراف شهر یاسوج، گفت: انتظار می رود هرچه زودتر این کار انجام و همزمان منابع لازم برای خدمات رسانی مطلوب به مردم منطقه پیش بینی شود.

مقدم خواستار تشکیل اتاق فکر بحران در استان شد و تاکید کرد: بدون شک با راه اندازی این اتاق فکر می توان این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات