پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 ** 06/02/1403
شهردار یاسوج: ؛ گدایی در «یاسوج» به شیوه‌های نوین رسید/ با متکدی گری برخورد می شود

شهردار یاسوج متکدیان را از عوامل مخل نظم و انضباط عمومی دانست و گفت: اداره اجرائیات شهرداری در راستای حفظ حقوق شهروندی و رعایت حریم‌های اجتماعی متکدیان و دستفروشان به عنوان مصداق بارز سد معبر را جمع آوری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، نستهن مقدم افزود: شیوه‌های متکدیان در گدایی تغییر یافته و حتی نوین شده که می‌باید قانون مربوط به دو دهه قبل ساماندهی متکدیان بر اساس واقعیت‌های امروز تغییر یابد.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی ریشه و علل مختلفی دارد و در واقع یک سازمان یا نهاد به تنهایی نمی‌تواند با این پدید و ناهنجاری مقابله کند.

مقدم با  تشریح ابعاد تکدی گری تصریح کرد: در شهر یاسوج تکدی گری به شیوه فردی انجام می‌گیرد ولی متکدیان مهاجر همچون کولی‌ها به شکل گروهی و خانوادگی گدایی می‌کنند که مشکلی را بوجود می‌آورند.

مدیر اجرائیات شهرداری یاسوج گفت: ماموران اجرائیات شهرداری طبق قانون و در چهارچوب وظایف خود در یک اقدام ضربتی معابر، میادین و چهار راه‌های شهر را از وجود متکدیان پاکسازی کردند.

فرزاد غلامیان اظهار داشت: پلیس انضباط شهری به تنهایی نمی‌تواند با متکدیان کلاش مقابله کند و برای این کار نیاز به همراهی مردم و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر دارد.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات