پنج شنبه 9 فروردین 1403 ** 09/01/1403
جمع‌آوری کودکان کار، متکدیان خارجی و کولی‌های دوره گرد در یاسوج

رئیس اداره اجرائیات شهرداری یاسوج از جمع‌آوری کودکان کار، متکدیان خارجی و کولی‌های دوره گرد در شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، فرزاد غلامیان با اعلام این خبر گفت: طی هفته گذشته 18 تن از کودکان از چهارراه های شهر یاسوج جمع آوری و تحویل مراز بهزیستی شد.

وی با باین اینکه جمع آوری کودکان کار ادامه خواهد داشت، بیان کرد: متاسفانه مردم از روی ترحم، دلسوزانه با این کودکان برخورد می کنند و به آنها مبالغی پرداخت می کنند، که این امر باعث می‌شود که خانواده‌ها تشویق شوند تا کودکانشان از این طریق درآمدی کسب کنند.

غلامیان همچنین با اشاره جمع آوری متکدیان خارجی و کولی های دوره گرد، بیان کرد: این افراد نیز از سوی اداره اجرائیات شهرداری از سطح معابر جمع آوری و به مراکز زیربط منتقل می شوند.

رئیس اداره اجرائیات شهرداری یاسوج با اشاره به اقدامات شهرداری یاسوج در راستای سالم سازی محیط شهری ابراز کرد: وانت بارهای دوره گرد که سال ها خیابان های شهر را اشغال کرده بودند از سطح معابر شهر جمع آوری شدند.

وی گفت: امسال نیز طرح جمع آوری سازه های غیر مجاز شهر یاسوج در دستور کار قرار دارد و بر اساس بر اساس قوانین و ضوابط، طرح جمع آوری ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق مختلف شهر یاسوج اجرایی می‌شود.

غلامیان با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی و ضرورت فرهنگ سازی در راستای عدم بکارگیری سازه‌های غیر قانونی در مناطق مختلف شهری، اظهار کرد: پیش از اجرای طرح، اخطار کتبی به متخلفین در راستای جمع آوری این سازه‌ها داده شده بود.

رئیس اداره اجرائیات شهرداری یاسوج تصریح کرد: این طرح در تمام مناطق اجرایی خواهد شد و از زمان اجرای طرح، جمع آوری سازه‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز چندین نقطه عملیاتی شده است.

فرزاد غلامیان با تاکید بر برخورد قانونی با نصب تابلوها و داربست‌های غیر مجاز، گفت: بر اساس مواد قانونی، ادارات، صنوف، نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی بدون کسب مجوز از شهرداری حق برپایی و علم کردن داربست و تابلو را ندارند.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تابلوی غیرمجاز در معابر، میادین، پیاده‌روها و ورودی و خروجی شهر که تعرض به حقوق شهروندی محسوب می‌شود و برای شهر و مردم مزاحمت ایجاد می‌کند، علاوه بر جمع‌آوری و ضبط آن‌ها، مراتب جهت تشکیل پرونده قضائی به دادگستری ارجاع می‌شود.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات