چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403 ** 05/02/1403
معابر یاسوج از فروشندگان گیاهان کوهی پاکسازی شد

شهردار یاسوج گفت: معابر اصلی این شهر از فروشندگان گیاهان کوهی در راستای تامین سلامت روان و زیبایی شهری طبق قانون پاکسازی شد.

به گزارش روابط عمومی، نستهن مقدم اظهار داشت: شهرداری مطابق ماده 101 و تبصره 6 ماده قانون شهرداری‌ها مکلف بوده از معابر به عنوان ملک عمومی محافظت کرده و با متجاوزان به حریم معابر، پارک‌ها  و فضای سبز عمومی مقابله کند که در این راستا پاکسازی معابر اصلی شهر از فروشندگان گیاهان کوهی پاکسازی شد.

وی مغازه داران متجاوز به حریم پیاده‌روها را از عوامل اصلی ایجاد سد معبر عنوان کرد و افزود: برخی از کسبه‌ها با گذاشتن کالا و اجناس در مقابل مغازه و اشغال پیاده رو و معابر عمومی، ضمن ایجاد اخلال در تردد و ایجاد خطر برای عابران، تصاویری نازیبا و آشفته را بوجود می‌آورند.

مقدم با اشاره به گردشگر پذیر بودن شهر یاسوج ابراز کرد: برپایی چادر در معابر و پارک‌ها سبب آلودگی زیست محیطی در فضای سبز شهری و نازیبا شدن چهره شهر شده و از مصادیق سد معبر است.

شهردار یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: معابر عمومی متعلق به تمامی شهروندان بوده و کسی حق ندارد تحت هر شرایط و عنوانی معابر را اشغال کرده و آن را مسدود کند.

مقدم اظهار داشت: اصناف و کسبه نباید زباله‌ها خود را در کانال‌ها تخلیه کنند زیرا این امر مطابق قانون پسماند تخلف بوده و قانون گذار برای این تخلف جریمه نقدی در نظر گرفته است.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات