جمعه 10 فروردین 1403 ** 10/01/1403
عیدی شهرداری یاسوج به شهروندان/ آغاز عملیات اجرایی طولانی ترین خیابان شهر یاسوج

عملیات اجرای بزرگترین خیابان طرح تفصیلی شهریاسوج آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، عملیات اجرای معبر 45 متری شرف آباد - زیرتل که هفته قبل به تعویق افتاده بود، با مراجعه اهالی این مناطق به شهرداری یاسوج آغاز شد.

در حالی که قرار بود آئین کلنگ زنی پروژه ۴۵ متری شرف‌آباد، دولت‌آباد، زیرتل و بنسنجان شهر یاسوج روز 22 اسفندماه برگزار شود ، اما تعدادی از مالکین اراضی این معبر به دلیل آنچه عدم پرداخت مطالباتشان در سال‌های گذشته عنوان می‌کردند، خواهان لغو مراسم شدند.

اما کمتر از یک هفته اکثر مالکان این اراضی، به همراه جمع زیادی از ساکنان محلات و شهروندان یاسوجی با مراجعات مکرر به شهرداری یاسوج خواستار احقاق حق شهروندان و اجرای این پروژه مهم و حیاتی شدند.

شهردار یاسوج با ابراز خرسندی از آغاز این پروژه مهم شهر یاسوج و خدمت ماندگار به شهروندان، گفت: ماشین آلات راهسازی شهرداری یاسوج عملیات برداشت خاک و تسطیح معبر را از روز 27 اسفند آغاز کرده اند.

دکتر نستهن مقدم ضمن تبریک فرار رسیدن سال نو ، ابراز کرد: 10 دستگاه از ماشین آلات راهسازی و حمل خاک شهرداری یاسوج در این معبر مشغول بکار هستند و انشالله این پروژه با جدیت اجرا خواهد شد.

وی ابراز کرد: این خیابان به طول ۵ کلیومتر و عرض ۴۵ متر از بن سنجان شروع و با عبور از مناطق شرف آباد، دولت آباد و بخشی از زیرتل به جاده ساحلی قبل از پل سوم بشار متصل می شود.

شهردار یاسوج همچنین کاهش بار ترافیکی و تسریع در عبور و مرور را از مهمترین اهداف این طرح دانست و افزود: ۴۵ هزار متر فضای سبز نیز در بلوار این طرح حداث خواهد شد که باعث افزایش سرانه فضای سبز شهر یاسوج خواهد شد.

مقدم در خصوص چگونگی آغاز عملیات ابراز داشت: پس از اینکه عده ای معدود که حتی در محدوده مراسم آغاز پروژه مالک نبودند، تلاش داشتند که حاشیه ایجاد کنند و برای جلوگیری از ایجاد هر گونه تنشی مراسم را لغو کردیم.

وی افزود: قسمتی از زمین هایی که قرار بود کار در آن صورت گیرد، معارض نداشت اما به حرمت مردم و این که حقی از کسانی که دنبال این موضوع هستند و حقشان است، سعی کردیم قضیه را مدیریت کنیم تا هیچ گونه ناآرامی ایجاد نشود و اعلام کردیم شهرداری از حق خودش می گذرد.

شهردار یاسوج ادامه داد: در روزهای بعد عده زیادی از مردم به شهرداری مراجعه کردند و خواستار شروع عملیات شدند و حتی در نماز جمعه نیز برخی از مالکان و معترضان رضایت خود را برای شروع پروژه اعلام کردند.

مقدم تصریح کرد: پس از اینکه این افراد طی صورتجلسه ای رسمی مراتب رضایت خود را از شروع عملیات پروژه اعلام کردند، ماشین آلات شهرداری یاسوج عملیات را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم فشار زیادی برای اجرای این پروژه بسیار مهم به شهرداری وارد کردند، گفت: بخاطر احترام به خواست مردم و نیاز شهر، عملیات بدون اتلاف وقت از روز 27 اسفند آغاز شده است.

شهردار یاسوج ادامه داد: هم اکنون عملیات تسطیح و برداشت خاک بیش از 1 کیلومتر از این معبر آغاز شده است و به امید خدا و با تلاش عوامل زحمتکش شهرداری این پروژه با قدرت و جدیت ادامه به کار خواهد داد و مورد بهره برداری شهروندان فهیم و همراه شهر یاسوج قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص معارض احتمالی پروژه بیان داشت: محلی که هم اکنون در حال اجرای پروژه است هیچ معارضی ندارد و اهالی محترم هم نهایت همکاری را دارند.

مقدم تاکید کرد: این منطقه بر روی یک سری مسائل شخصی و سلیقه ای که عده ای خودشان را نخبه و بقیه را عوام می دانند، در فقر به سر می برد و توسعه نیافته باقی مانده است.

شهردار یاسوج با اشاره به آیه شریفه « وَمَكَرُوا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ »، بیان کرد: خیلی از آن هایی که صحبت می کردند، ملک خودشان را به مردم عادی فروخته بودند و عده ای از تجمع کنندگان هم به تحریک برخی افراد حضور داشتند که خوشبختانه همین فضاسازی ها باعث شد تا عده دیگری هم که موضوع برایشان اهمیت نداشت پا پیش بگذارند و خواستار اجرای این پروژه شوند و در نتیجه فرآیند شروع کار تسهیل شد.

دکتر نستهن مقدم بیان کرد: به فضل الهی خواست مردم و حق شهروندان با آغاز عملیات ادا شد و مسروریم که توانسیتم این عیدی را به شهروندان هدیه کنیم.

تصاویر شروع عملیات اجرایی طولانی ترین خیابان شهر یاسوج را «اینجا» ببینید. (کلیک کنید)

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات